miércoles

PUNT I SEGUIT

Arriba a la fí el curs 😭😭 i per tant és l'hora d'extraure aquells aspectes positius de l'assignatura i de com m'he sentit amb aquesta.

En primer lloc i fent referència als aspectes teòrics, considere que alguns d'aquests ja formaven part dels meus coneixements però, molts d'altres han sigut nous per a mi, sobretot he descobrit noves aplicacions per treballar i realitzar feines d'allò més divertides i interessants per a treballar amb l'alumnat. A més, l'evolució en el control de les diferents eines informàtiques ha sigut notable degut a que l'alumnat ha estat sempre com a protagonista del seu propi aprenentatge al realitzar les seues síntesis i presentacions del temari amb sutils indicacions del docent, per tant considere que aquest paper actiu que hem tingut ha sigut fonamental per obtindre el rendiment esperat.✅✅ 

Per altra banda, la retroalimentació ha sigut una peça clau per a millorar els nostres treballs i pràctiques, sempre revent aquestes opinions amb la major gratitud per poder nodrirse dels xicotets errors comesos, d'aquesta manera es poden millorar futures entregues.

Per últim, m'agradaria destacar un fet, per a mi, el més important, i no és més que el descobriment d'algunes persones, en concret dels membres del grup. Potser alguns ja ens coneixíem, però, per altra banda en el meu cas vam tenir una nova incorporació sobre el grup inicial. Només amb les sessions i les estones que vam passar a la Universitat van formar una nova amistat, és més, alguns dels dies que em trobava al pis amb soletat durant aquesta pandèmia, l'excusa per poder conectar-se per a  realitzar les pràctiques t'alegrava el dia amb les rialles creades durant les vídeotrucades. 

Si hi ha cap cosa que he aprés en aquests dos anys al Grau de Magisteri en Educació Primària, és que moltes d'aquestes persones que coneixes acaben formant part del teu día a día durant aquesta meravellosa etapa i sense ells potser aquest camí seria molt més dur del que és.🌞

M'acomiade recalcant la importància que tenim com a futurs docents a l'hora de treballar amb els nostres alumnes d'una forma diferent a la que ho han fet amb nosaltres, aprenent dels errors i aprofitant allò que ha sigut positiu incorporant els nous coneixements i eines digitals per fer del procés d'Ensenyança-Aprenentatge un procés molt més atractiu.

Ens veiem prompte👋💓💓




15 de maig

Bon dia!!!😊😊

Hui han tingut lloc les exposicions de la práctica de les pissarres digitals, cada equip ha tingut  5 minuts per realitzar-la, encara que sempre hi ha equips que se'n passen de les instruccions prèvies 😡. 
Les exposicions han sigut variades a la vegada que interessants.

L'exposició del meu equip estava dirigida per a l'alumnat de 1er de Primària i el tema escollit eren les plantes. Hem sigut l'únic equip que ha activat la càmera per realitzar l'exposició, i pareix que aquest aspecte ha cridat l'atenció. 
Sota el meu punt de vista, hem volgut realitzar una exposició fàcil a la vegada que cridanera amb el detall d'incorporar una figura en 3D. 




Com serà l'última publicació, he deixat un dels vídeos que més ha marcat la meua vida i ha servit com a punt d'inflexió en situacions difícils.(Us demane perdó, però està en castellà.😚😚)




13 de maig

Bon dia!!! 👅

Avui no pensava escriure al blog, però, seria molt el tems que estaria ausent, és per aixó que vull mostrar el meu malestar amb l'aplicació amb la qual estem realitzant la pràctica que s'ha d'exposar el divendres. 
Estic parlant sobre "SMART Notebook", teniem una idea pensada però finalment degut a les limitacions que prsenta el resultat ha sigut una mica deplorable, així i tot, s'ha pogut solventar😕😕

Per cert, com dueu el confinament??  Si teniu temps per a fer esport us deixe un vídeo editat amb Movie Maker que vaig filmar amb alguns exercicis per moure's a casa. La salut física i la salut mental són molt importants. (com és un video molt pesat us deixe el link)

https://www.instagram.com/p/B99NW6UB_TYKNJL6DIgjuIYj3JYoGcCdr1OERU0/











8 de maig

Bon dia!!!😋

Hui hem tingut videoconferència amb el professor, amb l'objectiu de veure els possibles dubtes que teniem amb el programa. Considere que ha sigut molt oportuna la realització d'aquesta, ja que el docent ens ha pogut ensenyar com emprar algunes funcions del programa. 

Estic començant a utilitzar l'aplicació i crec que resulta de molta utilitat, ja que com a futurs docents hem de saber com realitzar activitats a les pissarres digitals interactives, però, aquesta versió gratuita sembla un poc fluixa😕😕, amb la versió premium seria molt més útil amb moltes més funcions i materials.

Sabeu què? 🙀🙀
Entre els components bàsics d'una pissarra digital trobem un ordinador, millor si aquest té connexió a Internet, una pissarra blanca amb el dispositiu de control de punter, i un videoprojector.

Per a hui, us deixe un passatemps per a que jugueu amb els més menuts de la família, unes fantàstiques endevinalles!!!🙉🙉🙉




martes

6 de maig

Bon dia!!!💗

Hui hem donat el tema 14: "Internet com a mitjà d'informació, comunicació i aprenentatge", un tema  dens, ja que la presentació ha sigut molt llarga i tenia molta informació. No obstant això, les companyes que han realitzat l'exposició han aconseguit explicar tot de manera clara. Crec que s'ha de valorar que hagen fet aquest treball de sintetització per explicar-nos les idees més rellevants.✅✅

Les diapositives que han emprat m'han agradat molt perquè algunes d'elles tenien esquemes, inclus han emprat una cançó de fons el que feia que la presentació fora més dinàmica. Encara que aquest factor ha perjudicat que en alguns moments no s'escoltara bé la veu de les companyes.😓😓


Per altre costat, hem fet una videoconferència amb el docent per veure la pràctica 6. Aquesta tracta la pissarra digital, i hem de fer una explicació d'un concepte i una activitat per dur a terme en 5 minuts que tindrem per exposar-la. 🕖🕔🕡🕗

Hui vos recomane que es relaxeu i gaudiu d'aquesta cançó, això sí, està en anglès per a que aneu fent oida😉😆😆, per cert, escolteu-la amb cascs per gaudir de la tecnología 8D.





lunes

29 d'abril

Bon dia!!

Hui hem vist el vídeo explicatiu del tema 13: La incorporació als escenaris educatius de la pissarra digital. Considere que aquest tema és molt important, com a futurs docents hem de saber com funciona aquesta pissarra, així com les situacions a les quals podem emprar-la. 
La presentació de les companyes ha sigut molt adequada. Crec que ens estem fent uns experts en realitzar recursos de tot tipus digitalment, i la creació de presentacions virtuals és una prova d'açò.

Ahir el professor va obrir el l'enllaç de la pràctica 5 perquè l'adjuntarem les quatre parts que la formen (conte, cartell, targeta i núvol de paraules).
En general, la majoria de treballs han estat excel.lents, cada vegada es nota més l'avanç i l'evolució a mesura que s'utilitzen el recursos digitals 😆😆😆💪.

A continuació us mostraré els respectius treballs realitzats pel meu grup:

- Conte: https://www.storyjumper.com/book/read/81838535/5ea09e3f51238#

- Cartell





- Targeta






- Núvol de paraules



8 d'abril

Bon dia!!! 😀😀

En aquesta sessió hem treballat el tema 15: "El software lliure i les seues polítiques aplicat a l'educació".

Les meues companyes han presentat el tema mitjançant l'aplicació Powtoon, aplicació on pots insertar avatars que mouen la boca a la mateixa volta que l'àudio insertat, a més, els personatges estan en constant moviment i és ben interessant per treballar amb l'alumnat de Primària.

Abans d'anar de vacances...millor dit, de quedarse al pis d'estudiant per no poder tornar a casa😥😥 us deixaré algún avanç del nostre conte, us puc dir que el protagonista que vam mostrar a la sessió anterior es diu Isidoro, i és un lloro que té alguns problemes a l'hora de realitzar les classes de cant...😱😱

Passeu unes bones vacances i cuideu-vos molt!!!💗💗💗

3 d'abril

Bon dia!!!
En aquesta sessió ha tocat l'exposició del tema 11 de teoria: "Les aplicacions digitals: més enllà de les ferramentes 2.0 i l'aprenentatge en la mobilitat". 
Les companyes han fet un treball excel·lent des del meu punt de vista, fan un ús adequat de les transicions i d'imatges que faciliten la comprensió del tema i, a més, fan l'exposició més cridanera. Cal destacar, que el so i el to de veu que utilitzen és clar, a més, el text és necessari per poder seguir l'exposició millor i no perdre en cap moment el fil d'aquesta, però en algunes diapositives considere que hi ha massa quantitat de text, açò és l'únic que veig que podrien canviar. 

Per altra banda s'ha explicat una nova pràctica, l'elaboració d'un conte inclusiu. Tot i ser el primer dia, ja tenim clar quí és el protagonista de la nostra història. Per el moment no us diré res més...
Vinga... us donaré un caramèl només🍬🍬🍬😉😉




1 d'abril

Bon dia!!😀😀

Al dia d'avui ha tingut lloc una exposició teòrica i la presentació dels vídeos sobre la inclusió.

Considere que els companys i companyes han realitzat un bon treball, ja que han sabut resumir la teoria del tema 10 de forma idònea i l'han sabut expresar d'una forma adequada. Felicitar als meus companys per la seua feina.


A continuació, ha tingut lloc la publicació i la posterior visualització dels nostres vídeos. Abans de comentar el meu, he de felicitar a la resta de companys per el seu treball, en la majoria dels casos m'he quedat sorprés amb els curtmetratges, han realitzat uns vídeos admirables.👏👏👏👏

Ara he de parlar del vídeo del meu grup, es titula "Digues NO al Bullying". Com el seu propi nom indica, el tema principal és el bullying, però la idea de realitzar un vídeo conjunt es va veure truncat per l'estat d'alarma, per tant, vam pensar en realitzar un gir al planificat. Vam decidir realitzar una entrevista realitzada a nosaltres mateix, és a dir, nosaltres front a la càmera i utilitzant diferents angles de grabació. Es veritat que els recursos eren ben llimitats però amb il.lusió vam realitzar els vídeos. 
Vam decidir no realitzar el curtmetratge amb dibuixos perquè voliem transmentre experiències personals i per tal d'impactar i arribar més al públic vam decidir fer-ho d'aquesta manera.
No vull dir res més sobre aquest, millor us deixe descobrir-lo😝😝😝😝 





27 de març

Bon dia!😀😀


Per el moment la docència continua sent telemàticament, estem en procés d'adaptació però aconseguirem a poc
a poc reprendre el ritme d'aprenentatge i aconseguir els objectius propostos.

Huí han exposat  el tema 9: La competència digital dels estudiants. Les companyes mitjançant imatges han explicat el temari, inserint la seua veu com a àudio, al igual que els meus companys i jo vam fer amb el tema anterior. He de reconèixer que la gama de colors i els tipus d'imatges estaven excel·lentment empleats.


Per cert...recordeu el que us vaig dir sobre el vídeo que estavem realitzant? Doncs ja us puc dir que la temàtica escollida ha sigut el bullying. He estat tota la vesprada realitzant el muntatge i s'ha quedat el vídeo finalitzat, tot i estar cada un dels membres en llocs diferents, pense que la idea s'ha transmés, en uns dies el podreu veure😋😋.

Al dia de huí us adjunte un vídeo amb el qual més d'un@ de vosaltres es sentirà identificat...i més en aquests dies tan extranys, s' anomena "Transtorns de la son en la infància".




25 de març

Al dia d'avuí, ha sigut el meu grup l'encarregat d'exposar de forma virtual els temes 4,7 i 10. 

La veritat és que al tractarse de 3 temes la seua preparació ha sigut una mica més farragosa i complicada a l'hora de resumir els continguts, realitzar tres presentacions diferents i adaptarles de nou al format més útil per fer front a la situació actual 😕😕.

El tema 4 s'anomena "El disseny, la producció i l'avaluació de les TIC aplicades als processos d'ensenyança i aprenentatge", el tema 7 s'anomena "Presentació multimèdia: principis didàctics i aspectes tècnics per a la seua producció" i el tema 10 s'anomena "La informàtica i la multimèdia: la seua utilització en infantil i primària"Com podem observar els dos primers temes són més tècnics i fan referència als mètodes necessaris per implementar les TIC a l'educació. El fet d'introduir noves metodologies o instruments educatius a les classes necessita un procés de disseny i d'estudi de l'adaptació d'aquestos recursos ja que a banda d'implementar noves metodologies i ha que pensar el ús que tindran, com s'avaluaran, com es fa de forma correcta, etc. per tant, aquestos dos temes tant de la part tècnica de les TIC i dels instruments de presentació multimèdia són imprescindibles per al nostre futur com a docents ja que necessitarem un bagatge tècnic per poder adaptar els recursos a les nostres classes.

A més a més se'ns ha passat pel cap una idea per fer el vídeo que pensem que serà original i amb una temàtica molt important per a treballar en el aula, poc a poc aniré desmantellant més informació 😜😜.

Huí no us deixe cap vídeo ni cap imatge, només vull que us pareu a pensar tot allò que teniu i no li donàveu importància. Us asegure que vos sorprendreu més d'un@. 

Cuideu-vos i tindrem cura uns dels altres.💓

18 de març


Malgrat la situació què estem patint aquests últims díes, les sessions es poden impartir de forma digital a través d'internet, d'aquesta manera el curs no es dona per perdut, menys mal...😅😅😅.

Huí, sen'ns ha introduït la pràctica 4 de l'assignatura i se'ns ha donat les indicacions per a continuar amb les classes de manera virtual.

Aquesta pràctica consisteix en la creació d'un vídeo amb recursos personals amb l'objectiu de narrar una història d'inclusió educativa que concienciara als nostres alumnes.

A més a més els equips 11, 12, 13 i  15 han presentat les seues miniwebs, les quals estan ben treballades i destaque la gran quantitat de temes diferents tractats i el temps implicat en la creació d'aquestes, caldria millorar alguns aspectes però han realitzat un bon treball. 

Aprofite huí per parlar de l'importància de les "Crítiques Constructives" i la seua importància 😀😀.











13 de març

Aquesta sessió és una mica especial per els esdeveniments que están succeint a tot el món, i en concret per l'expansió d'un nou virus, sí, ho sé, sembla una pel.lícula en que hi ha un virus mutant que acaba amb la vida humana. En aquest cas, la realitat supera a la ficció i el virus ha arribat al nostre voltant, aleshores el més lògic era no asistir a la classe, tot i que els grups encarregats d'exposar han acudit amb tot el seu dret de fer-ho.

Com bé he dit, no he asistit a classe per tant, el que m'han translladat els companys és la realització de l'equip 6 i el seu Tema 6 de teoria amb el seu kahoot associat.

A partir de huí no se molt bé com seran les sessions perquè he sentit dir que el govern pensa establir l'Estat d'Alarma Sanitaria i hi hauran certs canvis que per ara desconeguem.

Per cert, a aquest monstre l'han anomenat COVID-19 😣😣.

Us adjunte algunes de les dades més significants que es saben sobre aquest al seguent enllaç:



-

11 de març

En la sessió de hui han exposat dos grups els seus temes teòrics. El primer, va ser el tema sobre la imatge fixa en l'ensenyament. La presentació em va agradar i van utilitzar diverses tècniques per fer participar a l'alumnat i per tal de reforçar els continguts.



Seguidament, van exposar el tema 9 sobre l'utilització dels vídeos com a eina en el procés d'ensenyament i aprenentatge amb les TIC. Aquesta vegada vaig sentir que els continguts van correctament exposats però vaig trobar a faltar l'utilització d'algun vídeo en la presentació. 


A més, ha tingut lloc l'exposició d'una Miniquest que tractava sobre el cos humà i constava de tres activitats:la col·locació d'ossos i músculs en una silueta del cos humà, l'observació amb realitat augmentada de l'interior del cos i l'elaboració d'uns pulmons. Finalment, s'avaluava allò aprés amb l'aplicació Plickers, que des del meu punt de vista, és innovadora i totalment diferent, ja que a través d'una plantilla amb un codi que s'entrega als alumnes.

El que destaque d'aquesta sessió és l'utilització de l'aplicació per a dispositius mòvils Chromville Sciencie, la qual permet mostrar diverses figueres amb tecnologia de realitat virtual 3D, és molt útil per a treballar amb l'alumnat perquè permet realitzar un aprenentatge més real, específic i divertit.

A continuació us deixe unes imatges d'aquesta aplicació.


4 de març

Huí anem de viatge!!!!😎😎😎

Però abans...els meus companys han exposat a classe el tema 5 de teoría relacionat amb les xarxes socials. 
Els continguts han sigut fàcils d'entendre ja que els vam veure durant la realització del Moodle sobre les TIC. A més, és una temàtica amb la qual estem envoltats en la major part de la nostra vida diària i per tant, és propera a nosaltres.

La presentació ha sigut amena i han mostrat diversos exemples de xarxes socials que ja coneixiem o que són interessants per conèixer per primera vegada. D'altra banda, han utilitzat una eina amb la qual estem acostumats tots nosaltres, Instagram i les seues enquestes en les històries.


Una vegada acabada la presentació...ens translladem a Santiago de Compostel.la per escoltar i gaudir de la presentació del meu grup.
El viatge!! així titulada la nostra exposició, tractaria de dos estudiants que volien esbrinar on es trobava la petxina famosa de Santiago. Durant el recorregut els protaginistes passarien pels diferents climes excistents en Espanya, i de forma divertida tractarien les seues característiques. A més de trobar-se a personatges celebres al llarg del viatge com Jaume I que feia la historia més atractiva. Els estudiants mitjançant l'aplicació EducaPlay, haurien d'ajudar als viatgers a trobar la petxina i esbrinar la moralitat de la història.

Aquí us adjunte l'enllaç:  https://sites.google.com/view/ashcwebewrhf-/inici

Per altra banda us deixe l' inici del viatge i de la història. A veure si teniu ganes d'acompanyar-nos en aquest meravellós viatge 😉😉.



28 de febrer



Els nostres companys han exposat el tema 20 de teoria, Tecnologia Assistida. En aquest tema ens han explicat les diverses necessitats que poden trobar alguns alumnes amb necessitats educatives específiques.
Exemples com aquests podrien ser alumnes amb camp de visió reduït que els impediria visualitzar correctament els materials presentats pel mestre, o persones amb discapacitats motores amb dificultat per manipular el ratolí.


Per tal de millorar els procés aprenentatge d'aquestes persones davant de materials incompatibles amb ells, han trobat altres alternatives. Per exemple, per millorar la lectura en les TIC s'haurà de proporcionar un text amb un fons suau i amb lletres que destaquen.



Em va semblar un tema molt interessant encara que s'hauria d'aprofundir més ja que les necessitats educatives es molt extens i necessari per all mestre, el qual haurà d'adaptar els continguts a les necessitats dels seus alumnes.



Quant a la presentació, va ser molt atractiva i el fet que s'aproparen a nosaltres en grups petits per explicar-nos un apartat específic, va permetre comprendre més fàcilment la informació.


Per últim, s'ha exposat una altra Miniquest que estava molt ben plantejada, a més es treballava de forma col·laborativa. Però, a l'hora de posar-la en pràctica, no ha eixit com les companyes volien perquè els grups s'han solapat per realtzar l'activitat organitzada perquè els grups eren molt grans. Errors com aquests ens serveixen a tots els alumnes per conèixer com solucionar situacions com aquestes i aprendre per a un futur a l'hora de plantejar les activitats amb l'alumnat.


Al dia de huí anem a parlar dels Parcs Naturals, en concret aquells situats a la nostra comunitat, la Comunitat Valenciana. Amb aquest vídeo podreu observar la gran diversitat d'espais naturals, flora i fauna que tenim al nostre voltant. Per desgràcia no li donem la ìmportància que cal...😓😓😓



26 de febrer


En aquesta sessió s'ha explicat el tema 2 que tractava sobre l'aprenentatge amb l'ús de les TIC, aquesta presentació ha sigut una mica magistral, s'han presentat els continguts amb el suport d'un Prezi utilitzant el mètode tradicional. Encara que amb la realització d'un debat i la classificació d'uns ítems en bon ús o ús inadequat de les TIC s'ha fet un poc més interactiu.

Posteriorment, s'han presentat dues Miniquests ambdues han sigut molt interactives ja que han permés el moviment dels alumnes per tota la classe, utilitzant el joc han potenciat l'aprenentatge sobre història i llengua. Són clars exemples de que utilitzant les TIC amb un sentit didàctic es pot aprendre molt i millor. Pel que fa a les composicions i presentacions han estat molt elaborades amb diferents materials i es veu que hi ha un gran esforç darrere.

Com huí s'ha parlat de llengua i història, us adjunte un vídeo on el gran Jaume I ens conta la seua conquesta del Regne de València, a més d'aprendre ens riurem una estona 😂😂.




21 de febrer

Hui hem començat a desenvolupar la primera exposició dels temes de teoria basats en el següent manual: Barroso, J. & Cabero, J. (Coords.) (2013). Nuevos escenarios digitales. Madrid: Pirámide. ISBN: 978-84-368-2830-6.




El grup ha tingut una meravellosa idea d'exposar el tema per captar la nostra atenció de la millor manera. Com va ser, exposar mitjançant racons per a explicar els 3 continguts específics del tema; en aquest cas: les wiki, la web i el blog.



Els grups d'alumnes, és a dir, nosaltres, anavem a visitar els racons per veure les explicacions pertinents. Felicitar als companys per el seu gran treball.


El kahoot estava equitativament repartit en referència al temari la seua realització va ser idònea.

Per a totes les persones que llegeixen el meu blog i no saben sobre els racons o dubten si és una una bona forma d'ensenyament, adjunte un vídeo on podem observar el bon funcionament dels racons.



19 de febrer

En la sessió de huí hem començat a realitzar les web quests. Concretament, s'ha parlat sobre el tema a tractar, el curs i sobre el disseny que es vol aplicar per tal de que resulte atractiu. 

Cal destacar que a una webquest els continguts que incorpore estaran majoritariament relacionats amb una matèria i es podran diferenciar diverses parts on algunes d'elles seran més teòriques i altres més pràctiques amb jocs i activitats, però això sí, el que s'intentarà és que l'alumnat es nodreixca de nous continguts i repasse alguns dels que no te de ben assolits d'una forma més cridanera i interactiva.


Amb la realització d'aquestes pràctiques grupals cada vegada li done més importancia a la necessitat de treballar junts en equip. Dins d'un grup de treball hi ha diverses persones i entre elles diferents que el formen, d'aquesta manera cada memebre pot oferir unes característiques per al bon funcionament d'aquest, per això, s'ha d'aprofitar tots els aspectes positius i les virtuds de cada membre i crear una base sòlida en qualsevol projecte per a que el resultat final siga el esperat. 

És per això que el vídeo de huí és un curtmetratge animat que tracta la importància del treball en equip d'una forma més còmica.😂😂









14 de febrer

Hui han exposat els últims grups el seu treball sobre el mural digital. Els tres m'han agradat molt perquè ens han incitat a participar a través de jocs i activitats relacionades amb la temàtica de les seues unitats didàctiques.

Per ser una de les primeres pràctiques que s'han realitzat, crec que l'alumnat pot donar més potencial i fer treballar la seua creativitat, així que per a les pròximes pràctiques esperem treure un millor resultat final.

Huí, el vídeo que us ofereixc és una explicació sobre què és una WebQuest, però això no és tot, el vídeo no està en Valencià, heu de trebalar la oida, per tant el vídeo està en castellà, espere que ho entengau tot, qualsevol dubte serà resolt al comentar en aquesta entrada.