miércoles

PUNT I SEGUIT

Arriba a la fí el curs 😭😭 i per tant és l'hora d'extraure aquells aspectes positius de l'assignatura i de com m'he sentit amb aquesta.

En primer lloc i fent referència als aspectes teòrics, considere que alguns d'aquests ja formaven part dels meus coneixements però, molts d'altres han sigut nous per a mi, sobretot he descobrit noves aplicacions per treballar i realitzar feines d'allò més divertides i interessants per a treballar amb l'alumnat. A més, l'evolució en el control de les diferents eines informàtiques ha sigut notable degut a que l'alumnat ha estat sempre com a protagonista del seu propi aprenentatge al realitzar les seues síntesis i presentacions del temari amb sutils indicacions del docent, per tant considere que aquest paper actiu que hem tingut ha sigut fonamental per obtindre el rendiment esperat.✅✅ 

Per altra banda, la retroalimentació ha sigut una peça clau per a millorar els nostres treballs i pràctiques, sempre revent aquestes opinions amb la major gratitud per poder nodrirse dels xicotets errors comesos, d'aquesta manera es poden millorar futures entregues.

Per últim, m'agradaria destacar un fet, per a mi, el més important, i no és més que el descobriment d'algunes persones, en concret dels membres del grup. Potser alguns ja ens coneixíem, però, per altra banda en el meu cas vam tenir una nova incorporació sobre el grup inicial. Només amb les sessions i les estones que vam passar a la Universitat van formar una nova amistat, és més, alguns dels dies que em trobava al pis amb soletat durant aquesta pandèmia, l'excusa per poder conectar-se per a  realitzar les pràctiques t'alegrava el dia amb les rialles creades durant les vídeotrucades. 

Si hi ha cap cosa que he aprés en aquests dos anys al Grau de Magisteri en Educació Primària, és que moltes d'aquestes persones que coneixes acaben formant part del teu día a día durant aquesta meravellosa etapa i sense ells potser aquest camí seria molt més dur del que és.🌞

M'acomiade recalcant la importància que tenim com a futurs docents a l'hora de treballar amb els nostres alumnes d'una forma diferent a la que ho han fet amb nosaltres, aprenent dels errors i aprofitant allò que ha sigut positiu incorporant els nous coneixements i eines digitals per fer del procés d'Ensenyança-Aprenentatge un procés molt més atractiu.

Ens veiem prompte👋💓💓




15 de maig

Bon dia!!!😊😊

Hui han tingut lloc les exposicions de la práctica de les pissarres digitals, cada equip ha tingut  5 minuts per realitzar-la, encara que sempre hi ha equips que se'n passen de les instruccions prèvies 😡. 
Les exposicions han sigut variades a la vegada que interessants.

L'exposició del meu equip estava dirigida per a l'alumnat de 1er de Primària i el tema escollit eren les plantes. Hem sigut l'únic equip que ha activat la càmera per realitzar l'exposició, i pareix que aquest aspecte ha cridat l'atenció. 
Sota el meu punt de vista, hem volgut realitzar una exposició fàcil a la vegada que cridanera amb el detall d'incorporar una figura en 3D. 




Com serà l'última publicació, he deixat un dels vídeos que més ha marcat la meua vida i ha servit com a punt d'inflexió en situacions difícils.(Us demane perdó, però està en castellà.😚😚)




13 de maig

Bon dia!!! 👅

Avui no pensava escriure al blog, però, seria molt el tems que estaria ausent, és per aixó que vull mostrar el meu malestar amb l'aplicació amb la qual estem realitzant la pràctica que s'ha d'exposar el divendres. 
Estic parlant sobre "SMART Notebook", teniem una idea pensada però finalment degut a les limitacions que prsenta el resultat ha sigut una mica deplorable, així i tot, s'ha pogut solventar😕😕

Per cert, com dueu el confinament??  Si teniu temps per a fer esport us deixe un vídeo editat amb Movie Maker que vaig filmar amb alguns exercicis per moure's a casa. La salut física i la salut mental són molt importants. (com és un video molt pesat us deixe el link)

https://www.instagram.com/p/B99NW6UB_TYKNJL6DIgjuIYj3JYoGcCdr1OERU0/











8 de maig

Bon dia!!!😋

Hui hem tingut videoconferència amb el professor, amb l'objectiu de veure els possibles dubtes que teniem amb el programa. Considere que ha sigut molt oportuna la realització d'aquesta, ja que el docent ens ha pogut ensenyar com emprar algunes funcions del programa. 

Estic començant a utilitzar l'aplicació i crec que resulta de molta utilitat, ja que com a futurs docents hem de saber com realitzar activitats a les pissarres digitals interactives, però, aquesta versió gratuita sembla un poc fluixa😕😕, amb la versió premium seria molt més útil amb moltes més funcions i materials.

Sabeu què? 🙀🙀
Entre els components bàsics d'una pissarra digital trobem un ordinador, millor si aquest té connexió a Internet, una pissarra blanca amb el dispositiu de control de punter, i un videoprojector.

Per a hui, us deixe un passatemps per a que jugueu amb els més menuts de la família, unes fantàstiques endevinalles!!!🙉🙉🙉




martes

6 de maig

Bon dia!!!💗

Hui hem donat el tema 14: "Internet com a mitjà d'informació, comunicació i aprenentatge", un tema  dens, ja que la presentació ha sigut molt llarga i tenia molta informació. No obstant això, les companyes que han realitzat l'exposició han aconseguit explicar tot de manera clara. Crec que s'ha de valorar que hagen fet aquest treball de sintetització per explicar-nos les idees més rellevants.✅✅

Les diapositives que han emprat m'han agradat molt perquè algunes d'elles tenien esquemes, inclus han emprat una cançó de fons el que feia que la presentació fora més dinàmica. Encara que aquest factor ha perjudicat que en alguns moments no s'escoltara bé la veu de les companyes.😓😓


Per altre costat, hem fet una videoconferència amb el docent per veure la pràctica 6. Aquesta tracta la pissarra digital, i hem de fer una explicació d'un concepte i una activitat per dur a terme en 5 minuts que tindrem per exposar-la. 🕖🕔🕡🕗

Hui vos recomane que es relaxeu i gaudiu d'aquesta cançó, això sí, està en anglès per a que aneu fent oida😉😆😆, per cert, escolteu-la amb cascs per gaudir de la tecnología 8D.





lunes

29 d'abril

Bon dia!!

Hui hem vist el vídeo explicatiu del tema 13: La incorporació als escenaris educatius de la pissarra digital. Considere que aquest tema és molt important, com a futurs docents hem de saber com funciona aquesta pissarra, així com les situacions a les quals podem emprar-la. 
La presentació de les companyes ha sigut molt adequada. Crec que ens estem fent uns experts en realitzar recursos de tot tipus digitalment, i la creació de presentacions virtuals és una prova d'açò.

Ahir el professor va obrir el l'enllaç de la pràctica 5 perquè l'adjuntarem les quatre parts que la formen (conte, cartell, targeta i núvol de paraules).
En general, la majoria de treballs han estat excel.lents, cada vegada es nota més l'avanç i l'evolució a mesura que s'utilitzen el recursos digitals 😆😆😆💪.

A continuació us mostraré els respectius treballs realitzats pel meu grup:

- Conte: https://www.storyjumper.com/book/read/81838535/5ea09e3f51238#

- Cartell





- Targeta






- Núvol de paraules



8 d'abril

Bon dia!!! 😀😀

En aquesta sessió hem treballat el tema 15: "El software lliure i les seues polítiques aplicat a l'educació".

Les meues companyes han presentat el tema mitjançant l'aplicació Powtoon, aplicació on pots insertar avatars que mouen la boca a la mateixa volta que l'àudio insertat, a més, els personatges estan en constant moviment i és ben interessant per treballar amb l'alumnat de Primària.

Abans d'anar de vacances...millor dit, de quedarse al pis d'estudiant per no poder tornar a casa😥😥 us deixaré algún avanç del nostre conte, us puc dir que el protagonista que vam mostrar a la sessió anterior es diu Isidoro, i és un lloro que té alguns problemes a l'hora de realitzar les classes de cant...😱😱

Passeu unes bones vacances i cuideu-vos molt!!!💗💗💗