Avuí a la sessió ha tingut lloc una breu
xarrada introductoria per al curs CID II ( curs online que hem de realitzar els
alumnes de la Facultat d' Educació). Tot seguit s’ha retornat a la classe
on hem tractat La Societat de la
Informació.
- Huí en dia la societat està influenciada per les noves tecnologies, i ara més que mai, aquesta situació es veu reflexada en les nostres aules.
Es crea un seriós conflicte a l’hora de
prendre la decisió d’utilitzar o no aquestes eines innovadores per a dur a
terme el procés d’Ensenyança-Aprenentatge i amb quina freqüència s’han d’utilitzar.
És veritat que l’escola dels nostres dies és
flexible, innovadora i diversa, però igual d’aquesta manera continuen havent diferències
a l’hora d’accedir als recursos necessaris per a que hi haja una certa
igualtat entre tot l’alumnat (bretxa digital), per tant s’hauria de tractar aquest
punt.
Retornant al conflicte entre utilitzar o
no les noves tecnologies a l’aula he de dir que són necessàries però no
imprescindibles, és a dir, es poden realitzar activitats lúdiques, cooperatives
i interactives sense utilitzar aquestes eines, però si es poden complementar
activitats amb tecnologia pot resultar més atractiu per a les noves
generacions.
En conclusió, es deu fer un ús moderat de
les TIC per beneficiar-se’n dels seus avantatges però sense crear una dependència
a aquestes.